söndag 1 januari 2012

Nyårslöften?

Jag ger alltid mig själv nyårslöften, men egentligen är det nog fel att kalla dem löften, då de mer är riktlinjer. T.ex. har jag haft löften som "Se till att sova mer" (som aldrig uppfylls) eller "Håll bättre koll på var pengarna går", mer saker om hur jag vill leva under det nya året.
För i år har jag några löften igen, men jag kommer att behålla dem för mig själv. Jag har hört att berättar man dem, kan man få en känsla att man uppfyllt dem, och kommer därför jobba för att uppfylla dem. Å andra sidan tycker vissa att man ska berätta, så att dessa personer kan påminna en under året som går "Så, hur går det då med (insert nyårslöfte) som du sa att du skulle göra?", så att man antingen får skämmas eller sporras. Jag tror dock mer på den första, alla vet ju att man inte ska berätta vad man önskar sig när man blåser ut ljusen på en födelsedagstårta, eller fallna stjärnor, så varför nyårslöften? Precis!

Har ni några löften i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar