torsdag 3 januari 2013

“The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid.” ― Jane Austen

Det är något så otroligt frustrerande när man vill läsa en massa böcker, och samtidigt är man någonstans där en massa böcker skulle betyda väldigt myket övervikt när jag åker hem igen till sommaren. Jag skulle vilja tycka om en kindle. Det skulle vara otroligt praktiskt, men jag tycker om papper. Om jag tycker att en bok går lite för långsamt, så brukar jag bläddra fram en par sidor, för att se om det blir bättre sen. Jag tycker om att äga böcker, jag tycker om att titta på omlagen. Jag tycker bara om dem. Men jag får lugna mig tills dess jag kommer hem. Sad but true.

Några av de böcker jag vill läsa just nu är:

  • Miss Peregrine's Home For Peculiar Children, Ransom Riggs
  • The Great Gatsby, F. Scott Fitzgerald
  • Tall, Dark and Dead, Tate Hallaway
  • Divergent, Veronica Roth 
  • Horseradish: Bitter Truths You Can't Avoid, Lemony Snicket
  • 50 Shades of Grey, E.L. James (Don't judge me. Det är enbart p.g.a. denna tumblr. Boken verkar ju så dålig, att den kan bli rolig, men jag tror inte egentligen att jag vill betala för att läsa den)
  • The Book Thief, Markus Zusak
  • Typ en massa av Jane Austen
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar