tisdag 22 november 2011

Algot

Efter att ha inspirerats av min vän Johanna, så har jag bestämt mig för att berätta lite om min käre, om än kontakten är smått bruten, vän Algot. Algot är en fin, gulmålad cykel som fanns att låna på Strömbäcks folkhögskola, åtminstone sommaren 2006 under mitt konfirmationsläger, men säkert långt innan och långt efter också. Då min (mammas eg.) cykel pajade redan innan jag använt den en gång på lägret, fick jag låna käre Algot istället då vi skulle ut och cykla.

Vi cyklade på både lite större vägar, som på mindre grusvägar, och fastän ni kanske blir distraherade av Algots fina, gula färg, så har Algot nästan inga bromsar. Algot tycker dessutom om att sjunga då man cyklar, då "sjunga" i det här fallet betyder "gnissla så att man är rädd att allting faller sönder".

Fastän allt detta, var Algot ändå en söt och trogen vän, även om han valde att stanna kvar i Strömbäck istället för att följa med mig hem.

1 kommentar: