fredag 4 november 2011

Krokihelvete

Vi hade kroki idag, men vi har slutat använda levande modeller och använder numera modeller i kartong, eller riktiga byggnader. Jag kan väl inte säga att jag saknar att stirra på en naken person i två timmar per vecka, men det är bara så mycket svårare och flummigare utan en vettig modell.
Till exempel idag, skulle vi ha förberett en låda, som vi skulle ha inrett med diverse former, och sedan gjort titthål in i lådan. Sedan var uppgiften att vi skulle kika in i den här lådan, och sedan skissa av för att få bättre uppfattning om proportioner och avstånd etc. Men jag kan bara säga att det är helt jäkla omöjligt att kika in i ett hål på 3 cm i diameter, hitta något att skissa av, och sedan göra det. Personligen är jag ingen expert på att rita av saker och ting, men av mina mina teckningar från idag att döma, såg det ut som om jag druckit en flaska vodka innan jag började.

Det var otroligt vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar