söndag 16 september 2012

Blue Light Yokohama

Jag och några från skolan åkte  till Yokohama, en stad som i princip morfat ihop sig med Tokyo, nu förra helgen, för att besöka ett snabbnudel-muséum. Varför inte, liksom? Muséumet själv var vl egentligen inte så värst intressant, om jag ska vara ärlig, och byggnaden påminde rätt så mycket om UMA. Vilket inte alls är dåligt, men bara lite udda, kanske.

Yokohama var jättefint, dock, och det var en härlig dag när vi var där, så efter vi varit på muséumet strosade vi runt lite och tog oss en fika. Som svensk är ju fika liksom smått obligatoriskt, så vad ska man göra?



Jag börjar faktiskt känna mig mer och mer hemma nu. Mitt rum är väldigt trevigt, fastän det är lite smått litet, men det är mitt. Dessutom tror jag att det hjälper att jag sover så hemskt gott numer. Jag tycker också riktigt om området jag bor i. Jag träffade faktiskt en annan västerlänning här där jag bor som sa att jag "lyckats hitta bästa området att bo i, i Tokyo", vilket inte låter så värst fyskam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar