fredag 10 juni 2011

Merlin

Nu de senaste dagarna har jag varit upptagen med att se serien Merlin, en serie som handlar om trollkarlen Merlin, då han var ung (och trolldom var förbjuden i Camelot, och han inte fick använda den egentligen).
Den är ganska bra faktiskt (mest för att han som spelar Arthur är så otroligt snygg), men det finns mycket som irriterar mig litegrann. Till exempel att Arthur är nära att dö i var och vartannat avsnitt ligger högt på listan. För, det är ju ganska uppenbart att Arthur kommer att leva. Det vore ju lite obekvämt om de dödar den unge Arthur, för vad händer då med legenden om vilken kung han var? Precis. Så hur många gånger Arthur än hamnar i livsfara, vet man ju att han kommer att klara sig, så kan de inte döda någon annan ibland, liksom? Bara för att "mix things up"?

Förutom det, är specialeffekterna väl inte riktigt vad de hade kunnat vara, men annars är den väldigt trevlig.



2 kommentarer:

  1. Så himla kul att du skriver om den här serien. Jag och några av mina syskon råkade se ett avsnitt en gång och sedan dess är den ett stående skämt i vår familj. Mest skrattar vi åt Merlins öron. Av det avsnittet jag har sett att döma kan jag lägga till en till irriterande grej; karaktären Morgana. Hatar "plågad skönhet"-karaktärer... Men ja - Arthur är SNYYYYYGG!

    SvaraRadera
  2. Oh, jag var helt besatt av den här serien förut, dock inte så stort fan nu längre då den har förvandlats till en Gwen/Arthur smooshfest.
    Men jag håller med Bradley James är väldigt fin ;)

    SvaraRadera