måndag 26 september 2011

halsfluss

Jag är just nu hemma och sjuk i halsfluss. Det är tamefan skitjobbigt, kan jag bara säga. Jag var på vårdcentralen igår, och fick sedan också recept på penicillin. Så jag är hemma och försöker krya på mig så gott jag kan.
Jag har hittills spenderat dagen med att se Bones, vilket inte är allt för plågsamt. Trots alla halvt ruttna skelett är det bara så intressant och underbart och roligt.
Till senare har jag också planerat att se Running with Scissors, och den är en av mina all-time favoritfilmer. Den är en film baserad på en självbiografi av Augusten Burroughs, och handlar om hans barndom och uppväxt. Typ alla i den filmen är störda på något sätt, och hur jävlig man än känner sig själv, mår man alltid bättre efter att ha sett hur jävligt människorna där har det. En riktig feel good-film alltså.
Dessutom har den ett väldigt bra soundtrack.

Nu tänker jag fortsätta med mitt penicilinknaprande och förmultnande kropp-tittande. Och självklart krya på mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar