söndag 11 september 2011

"How do I stop the voices in my head?"

Citatet ovan är från en av mina lärare på skolan. Det han menade var så klart inte att han hörde röster, utan mer hur man ska kommunicera sina tankar och idéer till andra. Men ändå.
Samme lärare har också sagt till en kompis till mig, då hon sa att det inte direkt finns något man kan "göra" i skolan förutom att jobba på sitt projekt; "Have you ever considered taking up smoking?".

Det är våra lärare det...


I alla fall. Har inte skrivit så mycket i veckan, mest för att vi har jobbat på med ett grupparbete nu sen i tisdags. Vi delades in i grupper från alla klasser på skolan, och fick sedan i uppgift att ta över skolan. Alltså att bygga något, som sedan ska få vara i skolan resten av läsåret, som gör skolan mer personlig. Jag tycker att det var en ganska rolig idé, men min grupp är väldigt dålig. Vi är splittrade, och det känns ganska segt att få något bestämt, och det är ganska allmänt drygt. Dessutom tycker jag väl inte riktigt om vår idé heller.Men som tur är, så tar projektet slut på måndag, så det är ju inte så farligt.
Det vi ska göra, då, är att försöka få människorna på skoaln att röra på sig mer, med bl.a. en bänk som man kan sträcka ut ryggen på. Just den bänken, har jag hjälpt till och byggt, och den ser typ ut som ett omega-tecken. Inte vidare tjusig, men den funkar då som det är tänkt.


Vi i tvåan har också fått en uppgift av en av våra söta lärare; att läsa en text på ca 20-30 sidor någonting, och sedan skriva en analytisk text och ha en TRETTIO minuter lång redovisning. Trettio! Jag kan addera att vi fick uppgiften i fredags, och vi ska redovisa på tisdag.
Alltså, jag orkar inte ens. Jag förstår inte varför vi inte fick den typ i måndags, eller tisdags, så att man skulle få en vettig chans att hinna med den överhuvudtaget. Men nej, vår söta lilla lärare väntar till på fredagen för att ge oss den. Då han är fullt medveten om att inte många kommer att ha mycket tid över under helgen pga. det här grupparbetet vi har.
Jag vet att jag inte borde klaga, när andra måste läsa ca 18 böcker, och det är väldigt sällan vi måste läsa något alls. Men ändå. 30 minuters redovisning! Och ingen tid att förbereda den på! grrrraaaawwr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar