måndag 21 februari 2011

Idag har vi studerat naken manskropp

Japp, så idag har jag för första gången haft en manlig krokimodell. Det var väl like awkward sådär, men inte så farligt. Man tecknar ju bara av dem, liksom, och lärarna drar hela tiden upp att man bara ska se former, och inte att det är en kropp.
Men det går ju liksom inte.

Jag tror ändå att det hade varit lite mer awkward ifall jag haft pojkvän, så det är väl tur det att jag inte har det.

Men man kan ju ändå fundera på hur killarna i klassen tar krokin. Och då får man kanske tänka på att vi har en modell som är hyfsat ung och inte direkt ful heller, då och då. Visst, man tecknar ju bara av det liksom, man ser ju inte på kroppen som så (det är svårt att förklara på ett bra sätt), men ändå. T.ex. vet jag att en kille tyckte att det var jätteobehagligt att gå på krokin.
Det är underligt det där.

Om man bortser från att måndagar mellan 15-17 är en urusel tid för kroki, är det ändå ganska roligt.



x

1 kommentar:

  1. Undrar varför det är en större grej att se en naken kille än en naken tjej, både för tjejer och killar?

    SvaraRadera