fredag 25 februari 2011

Visst ja

Igår var jag på opera. Jag hade fått biljetter av min farmor, till genrepet av Otello, som var igår. Att jag hade fått biljetter kom jag på vid elva-tiden på torsdagsförmiddagen.
Bra jobbat!

Som tur var det redan bestämt att jag skulle gå med bror, så jag behövde inte leta upp någon som kunde gå, och det var ju skönt. Och dessutom fick jag en ursäkt att åka hem lite tidigare från skolan för att hämta biljetterna.

Operan i sig var väl helt okej. Jag har sett bättre. Den var lite blandad och virrig ibland, men det var väl okej. Att den också drog över typ 25 minuter var väl inte lika okej, då jag blir trött vid typ tio-tiden numer, och den var klar vid tio över tio. Lite småjobbigt.

Men man kan ju i alla fall säga att det var tur att jag kom att tänka på det, annars hade det ju kunnat bli lite pinsamt, när farmor ringer för att kolla vad vi tyckte om operan...



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar