torsdag 3 februari 2011

Inte okej

Så det blev väl inte direkt någon sönderslagning av modeller för min grupps del. Inte det att vi inte hade sönder modeller idag (okej, vi testade hur mycket vikt de klarade, innan de gick sönder.). Det hade vi.
Men inte vår.

Saken är den att vår modell var i princip en löst m-formad hängbro, med måtten 0,8x0,8x450 cm, så den var lång och skitsmal, och den hade två någotsånär kraftiga stöttepelare. Men själva "bron" om man säger så (inte pelarna) hade vi gjort genom att dela lång träpinnar i ca 1mm tjocklek, för att sedan limma + tvinga ihop dem igen. Det var kort och gott hur starkt som helst.

Efter att vår modell klarat 96kg (själva modellen vägde 887g) stod hinken vi lastade vikterna i, på golvet och vi hade liksom inte tid att pillra med det någe mer.

Det var inte schysst, tycker jag. Inte okej! Vi ville ju faktiskt se hur mycket den kunde klara, innan den gick sönder.

Men det var roligt att se de andras modeller gå sönder, i alla fall.



Föresten! Jag har använt matte idag! Jag fick ta an mig den svåra, och ärorika uppgiften att räkna ut arean och omkretsen på en cirkel. Det ni!



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar