lördag 11 december 2010

Awesome!

I Holmsund har det länge funnits ett tryckeri, och idag hade de en loppis för att han som ägde det skulle gå i pension. Han hade hållit på med det i typ 50 år, och därför fanns det väldigt gamla saker där inne.

Vi hittade mycket fint! Bland annat hittade vi gamla sätterikast och typer! Det är hur coolt som helst.
Vi fick tag i två olika sortes typer, blybokstäver, som de använde för att trycka med, så jag har väldigt just nu, och jag vet väl inte egentligen vad jag vill göra med dem. Men de är jättefina. Ett av dem ä många r snirkligare och de andra är lite rakare och striktare. Just nu håller jag på att gå igenom de snirkliga, för att se vad det är jag har egentligen.

Sätterikasten, typ lådor med småfack, är väl ganska fina de med, och det ena skulle jag gärna vilja göra till ett bord. Det är snäppet lägre än vad det är brett och har en massa fack i olika storlekar. Tänk om man monterar på en glasskiva och ett par ben, och då låter typerna vara kvar i facken. Skulle bli ganska chict.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar