fredag 31 december 2010

Och ja!

Igår gick jag ju också och såg Narnia. Var lite upptagen av fangirling för att skriva om det.

Filmen i sig tyckte jag var bra, slutet blev lite obekvämt för mig, då folk slår en i huvudet om att allt bara är religiös symbolik och att Aslan är Jesus och ja... Det blev lite obekvämt. Men annars var den härlig och fin att se.

Jag såg den med familjen, och då ville de helst se i 3D, så det blev ju så. Men jag vet inte, jag tycker att 3D är lite väl överskattat, i alla fall är det gäller "otecknade" filmer. Det blir ju inte oerhört stor skillnad. Vissa delar kan vara coola, ja, men ofta känns det bara som att de har filmat på ett visst sätt "bara för att det ska se coolt ut i 3D", och inte för att ge filmen och storyn något egentligen. Ibland är det nästan bara störande.
Detta påminner mig faktiskt lite om våra teknikföreläsningar på skolan (Se! Jag lyssnar faktiskt på dem!), där många har sagt att man inte bara ska ha kick-ass teknik bara för att det är kick-ass, utan att det faktiskt ska ge något. Det är ju samma sak med 3D.

3D i tecknade filmer kan vara ganska coolt, då de kan ta ut svängarna ordentligt, och liksom göra något av det.
Men jag kan inte förstå varför man vill ha 3D i andra filmer. det gör jag inte.



x


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar