torsdag 9 december 2010

Inför finals

Jag är fortfarande kvar på skolan, klockan är ju inte ens halv sju liksom. Vi har haft handledning idag, då vi gjorde en snabb plan (=fick börja sätta upp material på några pappskärmar vi ska använda vid våra finals) av hur vår redovisning kommer att vara och typ vad vi kommer att säga. Först berättade vi för en av våra handledare, och sedan kom en annan lärare/föreläsare förbi och frågade (fler) frågor och invändningar.
Han tittade bara på mitt (och jag har lång ifrån allt på min skärm), och sa att han inte förstod hur något hängde ihop och en massa saker. Visst det kanske inte hänger ihop nu, men försök läsa varannan mening i en bok och se hur mycket du förstår då, då! Det förstår väl vem som helst att man inte kan förstå kopplingar utan allt material.
Allt han sa var ju inte dåligt heller, några saker var ganska bra saker också.

Men det som störde mig mest på vara att han dissade en bild
på mitt samhälle, som jag tycker är jättefin, och visar hur mitt samhälle ser ut. Visst, det är inte exakt en bild om hur det ser ut, men det är inte långt ifrån! Dessutom är färgerna så fina, det ser ut som den är målad med akvareller.

Edit: Och ja, han sa också att man inte kunde koppla bilden ovan till en modell, där man ser varje våningsplan tydligt, för att man inte kan se våningsplan på bilden ovan. Alltså ursäkta, va? Dem som kan se de horisontella linjerna, på de blå sfärerna ovan räcker upp en hand! Vad är de om inte våningsplan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar