söndag 5 december 2010

Gårdagen

Julfesten var väldigt trevlig. Maten var rätt okej, quornalternativ är ofta inte så roligt. Men i det stora hela var allting bra.

Eftersom vi inte anställer personal till sånt här, får många UMA-elever istället offra sig och vara serveringspersonal, stå i baren eller insläppet etc. Jag satt i insläppet i en halvtimma och det var inte så roligt. För det första kom det nästan ingen då jag och den andra som skulle vara där satt där, så det blev lite obekväm tystnad (då vi går i olika klasser och inte direkt pratat så mycket) och sen när dt kom folk... Ja, någon hade först satt inträdet på 35 kr. 35! Det blev senare sänkt till 30, men då alla betalar med 100-lappar hjälper inte det. det gick knappt, och han som satt med mig blev rätt så sur på dem som hade planerat det här. T.ex. kom det en tjej och betalade 100 kr. Vi hade ju ingen växel, så hon sa bara att vi skulle leta rätt på henne sen då vi hade växel. Jo... det hände ju. Eller inte. Jag var ganska glad att hon inte sökte upp mig sedan och frågade var hennes 70 kr var.

Och under gårdagen gick ju många ut och rökte lite då och då. Jag röker ju inte, har aldrig provat heller och planerar inte heller att göra det. I vilket fall gick jag ut med några som skulle röka, bara för att ta lite luft. Av någon anledning blev jag bjuden på en cigg (som jag inte tänkte ta) men det första jag gör är att tappa den på marken. Sen får jag en ny, och den råkar jag bryta av ganska direkt. Jag vet att jag är bra.

Efteråt for jag till min brors studentrum, där jag skulle sova (han var hemma över helgen). Det var hur mysigt som helst, låtsas som att man bodde där. Mycket trevligt.


x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar