lördag 5 mars 2011

Alltså.... fan

Så jag såg nyss att visual-kei bandet Versailles kommer att spela på UppCon:11 i juni. Jag har väl inte eg. tänkt fara dit, men nu blev jag som så sugen.
Jag har väl inte riktigt lyssnat så mycket på Versailles, men jag vet vilka de är, och jag har en soft-spot för visual-kei.
Jag vill dit.

Det enda som gör att jag absolut inte vill dit (förutom att det kommer att kosta), är att jäkla stress. Det är väl en 3000-nånting människor på UppCon. Ca 1100 av dem får plats i Stora Salen, där konsert/invigning/cosplaytävling mm hålls. Ni ser ett problem där? Det är som att vara på det sjunkande Titanic och det finns inte tillräckligt många livbåtar. Det är hemskt.
Jag avskyr att behöva tänka på hur många timmar innan man måste ställa sig i kö, och arrangörerna säger ingenting, så man vet inte om de kommer öppna vissa dörrar in, eller inte, och man springer bara omkring där, som en liten höna, och vet varken ut eller in. Jag avskyr det.
Nu i år har de dessutom sålt platsbiljetter på balkongen, så visst, man kan köpa en sådan, men jag vill ju helst inte sitta längst up, längst bort.

Åh! Jag vet inte vad jag ska göra.


x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar