torsdag 10 mars 2011

Böcker

Som jag har nämnt i några tidigare inlägg, så läser jag just nu Den hemliga trädgården av Frances Hodgson Burnett. Har läst lite till kväll, och jag har väl kommit till lite över halva boken, just nu. Den är bara så härlig, och underbar, och dessutom råkar omslaget vara jättefint dessutom.

Jag brukar väldigt sällan läsa någon tyngre litteratur, som har fått oändligt många priser för att de är så klassiska och djupa. Jag tycker väl inte att de är svårlästa, de roar mig bara inte och jag vill inte läsa dem.
Av vad jag däremot brukar läsa är (helst) pocketböcker, på engelska (som handlar om allt från tjejer som blir dumpade vid altaret, till tjejer som aldrig kommer till altaret, om tjejer som alltid blir kär i fel män, om tjejer som blir kära i döda män som har en fetish för blod... Bara för att nämna lite. ) väldigt vanligt. Ofta bara för att de har fina framsidor. Eller råkar vara på rea.

Idag såg jag en bok, som jag visserligen inte köpte, men var väldigt nära att köpa. Den hette Undead & Unwed. Här är lite från texten på baksidan:

It's been a helluva week for Betsy taylor. First, she loses her job. Then, to top things off, she's killed in a car accident. But what really bites(besides waking up in the mourge dressed in a pink suit and cheap shoes, courtesy of her stepmother), is that she can't seem so stay dead. Every night she rises, with a horrible craving for blood. She's not taking too well to a liquid diet.

Worst of all, her new friends have the ridiculous idea that Betsy is the prophesized vampire queen, and they want her help in overthrowing the most obnoxious, power-hungry vampire in five centuries -- a badly dressed Bela Lugosi wannabe, natch. Frankly, Betsy couldn't care less about vamp politics, but they have a powerful weapon of persuasion: designer shoes. How can any self-respecting girl say no? But a collection of Ferragamos isn't the only temptation for Betsy. It's just a lot safer than the scrumptious Sinclair, a seductive bloodsucker whose sexy gaze seems as dangerous as a stake through the heart...

Jag menar, vad kan inte finnas att älska med den här boken? Vampyrer, en sexig annan vampyr som definitivt inte är bra för henne - plus designerskor! Hallå?


x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar