onsdag 23 mars 2011

It will go downhill from here

Jag är alltid lite paranoid då det gäller min telefons batteri. När jag ser att en av de tre prickarna har slocknat brukar jag för det mesta ladda den. Det är nämligen så att min telefon laddar ur väldigt fort när den väl har börjat. Jag kan ha två prickar på morgonen, och vid tresnåret gnäller telefonen och hotar om att ladda ur om den inte blir laddad ögonblickligen.

Så nu, då min telefon endast har två prickar tänkte jag ladda den, men istället för att se telefonen snällt ladda upp händer ingenting. Eller, det händer ingenting förrän jag upptäcker ett svagt tickande ljud från själva laddaren. Det låter typ som en bomb (och jag skämtar bara lite).
Att detta kommer få ganska påtagliga konsekvenser är inte svårt att komma fram till. Antingen är min laddare egentligen en bomb (dun dun duun), eller så kommer min telefon ladda ur och jag kommer att dö. Eller åtminstone inte kunna kontakta någon, bli kontaktad eller se hur mycket klockan är. För att inte tala om att jag kommer att försova mig utan min väckarklocka.

Det känns dock som att man borde kunna köpa en ny laddare, men det känns som en onödig utgift även om den är högst nödvändig.

Kan inte de snälla teknikfeerna vara så vänliga och magiskt fixa min bomb/mobilladdare innan telefonen laddar ur? Snälla?



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar