fredag 4 mars 2011

Bio

Jag är jättesugen på att gå på bio. Men av de filmer som går just nu, är jag väl egentligen bara sugen på att se Black Swan.
Men av de kommande filmerna...
Det är så många jag vill se!

Never Let Me Go, No Strings Attached, Sucker Punch, X-men First Class...! De är så många och jag längtar till att få se dem.
Av dessa filmer, känner jag, att det är Never Let Me Go som jag är mest sugen på. Den verkar ju helt underbar.

Till att börja med; skådespelarna. Jag har alltid älskat Keira Knightley, och jag älskar de filmer hon är med i. The Edge of Love är bara en som jag kan se om och om igen, utan att riktigt tröttna på. För att inte börja prata om Pirates-filmerna, som Keira egentligen inte är den största anledningen till allt awesomeness i dem, men ändå är nödvändig.
Och Andrew Garfield och Carey Mulligan har båda varit med i Doctor Who, vilket gör dem automatiskt awesome. Andrew är ju dessutom underbar, och han var fantastisk i The Imaginarium of Doctor Parnassus. Och Carey är väl typ bara söt som socker, och har varit med i både Pride & Prejudice och Northanger Abbey. Hallå?

Och sedan; England. Typ 50-tal. Internatskola. Någon mystisk icket-riktikt-etiskt-korrekt-hemlighet-i-görningen-hemlighet.

Så på vilket sätt skulle den här filmen inte kunna vara helt fantastiskt underbar? Jag undrar det jag.


Om det är någon som känner sig manad att offra sig, och följa med mig och se någon av de här filmerna i vår, så är det bara att säga till.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar