söndag 28 november 2010

Förbättring

Jag måste säga att julstämningen för min del kommer smygande. Jag har precis gjort lite mer julgodis (mozartkulor), och sjungit lite julsånger för mig själv. Först då kändes det lite som jul för min del. Lite skumt, men trevligt.

Dagen har spenderats på stan med mamma, det är ju första advent och julskyltning så... Vi var inte direkt ute efter något speciellt, men vi hittade något underbart. Något rent himmelskt. Jag vet knappt vad jag kan säga, det var kärlek vid första ögonkastet. Vi hittade en hoodie som är pälsfodrad. Päls! Eller ja, fusk, men vadå? Den är helt fantastisk, och jag har haft på mig den sen vi kom hem.
Det är som att bli konstant kramad av en nallebjörn.

Gissa om jag kommer att använda den här mycket, så kallt som mitt rum är. För att inte tala om på skolan, där kyla hela tiden läcker in genom de hundratusentals fönster byggnaden har.

Jag är i himmelriket.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar