onsdag 10 november 2010

Jag gör typ ingenting

Jag tror att titeln säger mycket, i det här fallet. Jag har varit på skolan sen typ 8 och jag har väl inte hunnit med något alls. Jag hade kunnat knåpat ihop en abstrakt modell. Men nej.

Istället blev det bloggar, tittandes i webshoppar, Baking Life & Chocolatier:Sweet Society på facebook och lite tedrickande.

Jag passade faktiskt på att städa lite i skolans kök (!) för att det ser för jävligt ut där. Man kan inte förstå att det är vuxna människor som stökar ner allt det där. Det störta mysteriet för sig är inte alla kaffefläckar etc. som finns där. Nej, det som skrämmer (?) mig mest är alla dessa otaliga plastburkar, koppar, bestick, porslin etc. som fyller de två stora hoarna. Vem lämnar sånt odiskat liksom, och behöver de som äger lådorna etc. inte lådorna för kommande luncher?
Vår städare tar inte köket (uppenbarligen), så jag passade på att städa rent bänken i alla fall och skölja ur hoarna (lätt). Det ser fortfarande ut som någon släppt en atombomb där inne, men det är lite finare än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar