söndag 7 november 2010

Myssöndag

Idag tog jag det bara lugnt, eller hela helgen har varit ganska lugn faktiskt. Igår kväll var jag hos Martina och tittade på fina kläder online, YouTube-klipp och lite allt möjligt. Väldigt trevligt.

Idag, hur som helst, for jag, mamma och mormor på loppisen på Nolia. Jag hittade en helt underbar, överblommigt kakfat. Hon som sålde det sa att det var engelskt porslin från typ 1960talet. Även om det inte är sant, så tänker jag då låtsas att det är det.
Annars fanns det lite blandat där, i många fall undrar man ju hur någon ens har mage att ta betalt för vissa saker, då andra blir fynd. T.ex. fanns där en kobra-telefon (visserligen dyr och ful färg, men för en samlare hade det varit mysigt). Jag hittade också ett rullrånsjärn (som jag inte köpte), som var fyrkantigt och jättefint.

Efter middagen blev det vaniljglass med frysta lingon och tjinuskisås. Det är typ den underbaraste efterrätten, egentligen. Lingon och kola går så bra ihop, och på något sätt känner jag mig så norrländsk då jag äter den. På ett positivt sätt t.o.m!

Nu ser jag På spaning med Bridget Jones som går just nu på tv.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar