onsdag 3 november 2010

Info

Jag kommer ofta ganska tidigt till skolan. Vanligtvis börjar skolan 9, men jag är där kring 8, eftersom då får jag skjuts och jag slipper betala bussbiljetten. Idag kom jag vid 8.30 (tog en liten promenad) och väntade till klockan blev typ 9. Då skulle Studenthälsan ha information om vad de håller på med etc. Lite onödigt kanske, men jag tyckte någonstans att jag skulle dit (varför?). Typ 9.15 får vi information om att det börjar kl 10 istället.
Det är bara drygt. Om man får veta såna saker i tid betyder det, för mig, att jag kan sova 1,5h till. Och för en student betyder 1,5h sömn mycket.

Sedan, under själva informationen (ca 33% av klassen kom btw) pratade de bara om saker som vi inte gör. T.ex. var det passar bäst att plugga. Vi har våra arbetsbänkar. Vi kan inte sätta oss på biblioteket på samma sätt som andra studenter.
De nämnde också tentaplugg (vi har ju inga tentor), hur man förbeereder sig inför en ny kurs (alla våra kurser är ju ihoptvinnade) och en massa sådant, normala studentsaker som vi inte har. Man tycker ju att de kan kolla upp hur vi har det på skolan innan de kommer.
Men det var inte det värsta heller. Då vi berättade om hur vi hade det, fortsatte de bara att älta på om tentaplugg och studietekniker.

Dessutom hade de en förskräcklig powerpoint.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar