onsdag 26 januari 2011

En annan dag på UMA

Det blev mer köksbygge för mig idag. Jag och en kille i klassen, byggde vidare på en bänk vi ska ha i vårt kök. Den har två luckor, som också är ryggstöd, med hyllor bakom, och spisen i mitten, med lock för plattorna. Sen kan man gå på bänken dessutom, om man vill. Den är faktiskt riktigt söt.

På eftermiddagen hade vi en härlig föreläsning. För en gångs skull, liksom. Den var trevlig att lyssna på, och ganska rolig.
Den handlade om kokosnötter.
Jag vet inte riktigt varför vi skulle ha en föreläsning om kokosnötter, men det var typ för att vi höll på med kök just nu. Dessutom är kokosnötter faktiskt väldigt bra saker. Man kan dricka mjölken, äta dem, använda till medicin, använda till isolering, textilier, tak, bränsle, köksutrustning etc. Dock dör ca 100 människor/år av kokosnötter (i huvudet).
Vi fick också höra at under festligheter (på de platser där det finns kokosnötter), kan man ibland (efter alkohol), klättra upp i en palm, och hämta en rutten kokosnöt. I denna har det troligtvis krypit in en råtta, som man kan mumsa på. Vår föreläsare försäkrade oss om att detta var gott, men jag är skeptisk.

Ibland undrar jag vilket utbildning jag går på, egentligen.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar