måndag 3 januari 2011

Les choristes

Så jag såg den. Les choristes. Den var hur bra som helst, fastän det var en fransk film. Vanligtvis har jag svårt för franska filmer, men den här var så bra. Så söt!
Musiken var fin, skådespelarna var bra, handlingen var härlig... Den var bara så mysig. Filmen utspelar sig på en skola för pojkar, och en ny lärare startar en kör för att få dem att lugna ner sig lite (eller nåt). Det är så många av pojkarna som är så söta. Visst, de är typ 10-14 år, men de är bara så gulliga. En är bara så liten och klen, och alla de andra puttar bara runt honom. Man vill bara ta hand om honom. Sen har vi en också, som blev kallad "ängel på utsidan, men djävul inuti" i filmen. Han var så charmig. Filmen är från 2004, så jag var lite orolig ett tag att han skulle vara typ 16 (för det skulle vara obekvämt), men han är född -90! *happyface*

Och som jag sa i det tidigare inlägget, jag förstår inte att vi aldrig såg den på franskan. Istället för att se en lite awkward, dålig film, alltså. Jag förstår det inte.

Så jag rekommenderar verkligen att ni ser den. Den är asbra.



x


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar