torsdag 27 januari 2011

Lekstugan UMA

Vi fick äntligen ström till vårt kök idag. Vi borde ha haft det igår, men vi har haft så mycket problem med spisplattor och kortslutningar, förlängningskablar, och vi kanske förstörde ett och annat eljack. Men nu har vi en fungerande spisplatta (samt ca 5 icket-fungerande).
Mer än att ström-problemet fixades, hade vi inte så mycket kvar att fixa i köket. Jag och en tjej snickrade ihop en liten trappa, och en kille fixade ett staket.

Köket blev riktigt mysigt när det blev klart. Helt seriöst skulle jag inte ha något emot att ha ett sådant kök själv, om man utgår ifrån att allting fungerar (vi har ju exempelvis inget rinnande vatten). Jag blev nästan sugen att bo i kollektiv under den här workshopen, och jag har alltid trott att jag vill bo ensam.

Hur som helst, när vi blev klara för dagen började alla laga middag i sina kök. Min grupp gjorde tacos. Kanske lite enkelt, men med tanke på ström-problemet tidigare under veckan, ville vi inte riskera något. Det räckte med att en ingrediens behövde stekas. Hur som helst, blev det mycket gott. Efter gruppen middags-myst i vårt egenbyggda kök, gick vi runt och kikade i andras kök, vissa besökte baren vi ställde i ordning och minglade.

En grupp hade ett helt fantastiskt matbord. Vem som helst kunde gå dit och rita vad de ville, direkt på bordsskivan. Det var helt underbart. Jag vill ha ett sådant bord i en framtida lägenhet. Det skulle vara helt fantasticals.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar