fredag 22 oktober 2010

Är det vinter nu, eller?

Alltså vad hände med vädret? Varför snöar det som om det vore december? Visst, det är lite fint, det är det. Jag får den där
filmkänslan, att man är i ett fint snöigt landskap? Förstår ni vad jag menar? Jag är säkert lite otydlig.
Det är ju också så att den här mängden är tillräckligt, men det kommer ju inte att sluta här. Det vet vi ju allihop. Men just den
här lagom mängden snö, typ 5-10 cm, lite klibbsnö sådär. Är inte det perfekt?

Men nej nej, det kommer bli kallaste vintern i mannaminne. Woho.





Lite roligare var ju att idag hade vi en föreläsning - via skype. Det var ganska roligt, han som föreläste satt i London, och en av
våra lärare skötte hans powerpoint. Det var bara lite speciellt. Själva föreläsningen i sig var väl inte så kul (om olika material).
Hur som helst sa han i slutet av sin föreläsning att vi kunde ju ta en stund och fundera ut lite tankar om material som har med
våra projekt att göra, och sedan kan vi ha en diskussion och allt möjligt. Då var klockan 17 här, och vi var väl lite trötta. Så vi
avslutade med:

"We're kind of in a different time zone..."

och sa att vi kunde höra av oss senare.




Och ja, vilka har sett senaste Vampire Diaries (s02e06)? Jag har i alla fall! Åh, jag längtar till nästa!




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar