lördag 16 oktober 2010

Kulturell

Idag passade jag, moster och hennes make (jag vet inte, men säger man morbror om de är ingifta såhär? Han är ju inte min mors bror men det låter så informellt annars. >_<) på att vara kulturella. Vi gick både på moderna museet och arkitekturmuseet. Moderna var helt okej till viss grad, men det var betydligt roligare inne på arkitekturmuseet. Och det säger jag inte bara för att jag pluggar arkitektur själv. Där hade de en utställning med en massa underliga objekt, som typ en klänning gjord av glasbitar, höga blommor av typ sytråd och en väska som var prydd av en peruk ("All I need is in my head"). Det var jätteroligt att titta på.
Sen hade de ett helt rum med modeller som var roligt att titta på då man såg byggnader man kände igen. Jag såg några ungdomar som hade en likadan "Sveriges Arkitekter" -påse som jag har, så jag antar att de var studenter också. De tittade på några små svarta modeller av stadsmiljöer och sa "Åååh, så fin." om en. Den var skitful.
Men att gå omkring på museer en lördag, som i annat fall hade kunnat ägnas åt typ shopping eller liknande, kändes ganska bra. Det var mysigt att bara gå runt.



Bara apropå måste jag nämna att när jag är i Stockholm (främst) får jag lust att stanna och fika typ hela tiden. Bara för att det är så mysigt liksom. Och när jag är i Stockholm en sån liten stund, som nu t.ex. så känner jag att jag måste hinna med alla mina favoritställen också, och det blir ju ett par stycken...



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar