tisdag 26 oktober 2010

Peppar peppar

På torsdag har jag midterm review. Det är en redovisning av en individuell uppgift vi haft i typ 2,5 vecka nu. Den kommer att hållas med andra än de lärare vi haft hela tiden, alltså några vi inte känner. Jag har väl varit nervös för den sen minst en vecka tillbaka, men ju närmare den kommer desto bättre blir det. Det är lite konstigt, men också jätteskönt.
Exempelvis fick vi reda på när vi skulle ha redovisningen. Jag är typ #5 på torsdag förmiddag. Helt underbart, då är jag inte först, och jag måste inte vänta hur länge som helst heller. Dessutom har vi fått reda på att vi inte ska hålla redovisningarna i helklass, utan i grupper om typ 15 personer.
Det känns nästan som att den här redovisningen har alla förutsättningar för att bli riktigt bra.

Nu oroar jag väl mig lite om jag har med allt jag måste ha med, eller om jag kommer kunna förklara tillräckligt bra så att
det inte blir några missuppfattningar. Och att jag klarar av att prata bra. Redovisningarna kommer att hållas på engelska,
vilket inte är något problem i sig, men när jag blir nervös (som jag kommer bli då det är min tur) har jag för vana att tappa ord.

Men jag hoppas att det går bra! Det känns bra.





Något som inte känns bra däremot är senaste säsongen av Top Model. Varför är alla så dåliga? Och jag blir bara så less på den där steriotypiska ghettotjejen, som är med vareviga år, och måste skrika hela tiden för att hävda sig. Herregud.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar