onsdag 27 oktober 2010

Redovisningshets och varm mjölk

Imorgon är det redovisning. Sen vi fick det här projektet för dryga tre veckor sedan har jag varit ganska lugn gällande det. Jag har jobbat på ordentligt då vi har fått tid för det, och gjort det jag ska. Jag har inte direkt varit orolig för redovisningen, som jag skrev igår. Fram till idag vid lunch. Då var det som om någon öppnade dammluckorna och ut strömmade stora delar av min klass som små virriga hönor som varken vet hit eller dit. Hela eftermiddagen sprang folk runt och gjorde sista minuten-grejer och frågade om man behövde det ena eller det andra. Rykten om att man behövde vissa saker gick som löpeldar.
Frågan är hur man inte kunde bli uppstressad av det.

Deadline var vid 17, men jag gick inte för än närmare 19.30, och då var jag spyless och hade nästan ont i magen.

Men jag tror fortfarande att redovisningen kommer att gå bra, bara jag har lite självförtroende (och att jag inte har glömt någon jätteviktig del).




Jag fick skjuts hem av mamma (hon hade varit på ett bokcafé och lyssnat på Håkan Nesser), och på vägen hem stannade vi på Statoil för några småärenden. Han som jobbade där var visst på väldigt bra humör, och bjussade på kaffe. Men när jag skulle fixa mig en kopp tycker jag att det är så skumt att det vara kommer mjölk och ingen kaffe. Så jag tar bort koppen och kollar lite extra. Det är då kaffet börjar rinna ner där min mugg en gång stod, så innan jag hann få dit min kopp igen hade väl hälften av kaffet runnit bort.
Men varm mjölk är ju gott det med.


Föresten så hittade jag en italiensk sida som har skrivit en artikel om nyöppnade UMA. Och kan ni gissa vem som är med på en bild? Klicka här, och sedan på typ den sjunde bilden (man ser en person som går upp för en trappa) för att kolla på det.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar