torsdag 21 oktober 2010

Josh Sundquist

Jag tittar ofta på videos på YouTube. Väldigt ofta. Och jag älskar att hitta nya roliga människor att följa (du vet att jag menar stalka). Idag är en sådan dag.
Jag såg en video av iJustine, som hade en länk till en annan video, som i sin tur länkade till en tredje persons profil.
Han heter Josh Sundquist och är skidåkare i USAs paralympiska lag, han har nämligen bara ett ben.
I den första videon jag såg honom i (den som hade länken till hans profil) var en video där hans syster skulle göra en uppgift för iJustines "Vlog University", nämligen ett dansparty. Det blev lite av en chock där. Lite av ett "kisa och luta på huvudet för att du tror att det kommer göra att du uppfattar det som händer bättre"-moment.


Hur som helst, han är jätterolig och det blev nästan ett sånt där moment som det oftast blir för mig när jag hittar nya YouTubers som jag gillar - jag spammar min Facebookvägg. Nu, när jag har en blogg, tyckte jag att det kunde vara kul att skriva lite om honom här istället för att terrorisera mina vänner på Facebook med alldeles för många länkar till videos de kanske inte ens tycker är roliga.

Men det här är min blogg och jag får göra vad jag vill.



I en annan video visade han också ekvationen för hur gammal det är socialt accepterat (?) för en tjej att bli tillsammans med utifrån hennes ålder (och tvärt om), baserat på att en tjej vill ha en äldre kille (och tvärt om).

Den lyder som följer:

girl=(boy/2)+7

Vilket betyder att jag kan som max "kan" bli tillsammans med en 26åring.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar