måndag 11 oktober 2010

Long time no see, IKSU!

Jag har köpt mig ett guldkort på IKSU, och nu idag var jag dit för första gången på typ en evighet. Eller typ sen i juni. Det var hur härligt som helst, förutom att det var proppfullt med folk. Jag passade i alla fall på att se Top Model. Och är det bara jag, men är verkar inte den här säsongen bli lite tråkig? Inte för att alla andra har varit så speciella, men ändå. För det första tog de ju med så många dåliga. Hur kan man säga "Ja... Det här fotot såg så amatöraktigt ut. Som ett dåligt skolfoto." och sen ta med henne? Och seriöst, hur kan de göra en grej av att två av tjejerna blev gravida första gången de hade sex? Newsflash! Skyddar man sig inte kan det faktiskt hända. På sanning.

Hur som helst var det härligt att komma sig dit igen. Jag skulle ha köpt ett kort tidigare, men det blev som inte av. Men nu så!

Vilket påminner mig; när vi var i Haparanda/Tornio såg vi faktiskt ISKU. De i Tornio tror visst att de är coola.



Vi ska visst ha fyra stycken filosofiföreläsningar/seminarier på skolan, och vi hade första idag. Då började vi diskutera när man gör något på en plats som inte direkt är normalt. En kille t.ex. berättade att han satte sig på en av bågarna på cykelbron (den som går över till Teg) och läste en kursbok, bara för att se hur det var. Dock kunde han visst inte läsa så mycket för en massa små tanter kom fram och frågade om han inte föll ner.
Samma kille berättade också att han brukar sjunga utomhus lite då och då, typ när han cyklar. Det fick mig att tänka på en grej som hände bara härom dagen.

Jag var på väg från skolan, och gick längs älven. De håller på med en massa vägarbete så det är inte så många som är där. Därför passade jag på att sjunga lite.
Just efter att jag hade sjungit låttexten "I better shut it up, I better shut it up" cyklade en gubbe förbi mig och tittade på mig som om jag skulle börja rycka bort fjädrarna på en liten ankunge, innan han cyklade vidare.

Kan det ha varit min sångröst, eller bara det där "galen tjej som går och mumlar 'shut up! shut up! för sig själv" som var skälet bakom den blicken?

Jag vet inte ens vilken jag hoppas på.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar