torsdag 21 oktober 2010

Varför jag gillar bodybalance, yoga och pilates

I princip sen vi fick guldkort på IKSU i för fyra år sen, han jag då och då gått på bodybalancepass och liknande. Först idag, efter att jag var på mitt första bodybalancepass sen typ i våras(!), då jag riktigt fattade varför jag tycker så mycket om det.

För att instruktören inte tvingar dig till någonting du inte vill göra.

Det är inget sånt där "Kom igen nu! Nu kör vi lite tyngre motstånd på cyklarna! Sista 60 sekundrarna! Kom igen nu!", när du är så trött att du bara vill ligga i en hög och gråta. Nej, i bodybalande/yoga etc, så kan du välja, om det är något man känner inte passar en den dagen, så kan man göra ett alternativ istället. Eller bara ta en liten paus. Lägga sig i "barnets position" och andas lite.
Och det där är ingenting om att jag skulle vara lat. Jag är inte lat.

Det är bara det att jag avskyr att ha någon som skriker på mig om vad jag ska göra.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar