måndag 4 oktober 2010

Ge blod!

Idag gav jag blod. Förutom att det är bra att sjukhuset får mer blod, så får man själv en liten gåva. Jag har alltid valt någonting ur Rörstrands Swedish Grace-serie. Just nu har jag (med hjälp av mor och bror) 6 assietter, 2 muggar och nu också en skål. Göra bra saker + få porslin. Hur värt är inte det?
Det enda som jag tycker var jobbigt med blodgivningen idag, var att det tog längre tid än vanligt, och att då det äntligen ar klart ville inte mitt sår sluta blöda.
De som jobbade där skrattade nästan då de såg att det fortfarande blödde. Mm, det var roligt det. Jätteroligt (men vad gör inte en fattig student för lite porslin?).

På skolan fick vi en mentor idag. Ca 10 personer i ettan, fick en mentor i tvåan, som man kan prata om lite mer praktiska saker som redovisningar, datorerna etc.
Min mentor berättade bl.a. att man inte skulle sitta kvar allt för länge på kvällarna, även om man ville.

"Vi arbetar ju mycket med lim och sånt, så en morgon när man kom till skolan satt några i ett hörn och fnissade."

Erm, ja...


I övrigt var det här en härlig dag. Det var så otroligt krispigt ute, inte för kallt och blåsten var bara mysig.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar