tisdag 5 oktober 2010

Modellbygge

Man tycker att folk borde förstå att man inte ska ge mig en kniv, eller en skalpell i det här fallet. Jag var aldrig scout. Man kan ju därför också tycka att jag borde ha lärt mig vid det här laget, men det har jag ju inte.

Det som hänt är att vi bygger modeller just nu i skolan. I 2mm tjock kartong. Det är svårt att skära i, bara så att du vet.
Så om man tar detta modellbygge och korsar det med en flicka som inte kan hantera vassa föremål får man alltså sagda flicka - fast med skärsår.
Jag skar mig tre gånger så att det började blöda (så nu har når modell lite av mitt blod på sig också), och ett tiotal fler gånger bara i huden.

Bara för att göra allt värre är jag en sån person som tycker om att tvätta händerna - ofta. Vet du hur ont det gör att få tvål i småsår?



Men vi kanske ska vara glada för att dagens krigsskador endast kom från en skalpell - jag tog nämligen "körkort" i verkstaden på skolan idag. Alltså får jag nu hantera stora bandsågar, borrar och slipmaskiner. Vi fick som uppgift att skära ut lite figurer etc. ur en plywood-skiva, och när jag använde den stora bandsågen kunde jag bara tänka på att det var en mördarmaskin som kunde enkelt stympa mig för livet. Psykologiskt sett, så tror jag inte att det var smart att tänka så just då.
Men det gick ju bra i alla fall.



x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar