måndag 25 oktober 2010

Dålig stil

Jag tycker inte om bussar. Inte egentligen, och inte de som går till Holmsund. Ofta kan det vara mysigt (typ Tysklandsresan i våras, då man bodde på bussen i typ fyra dagar). Men inte idag.

Jag tog 20.35-bussen hem idag, lite sent, men jag stannade och lyssnade på en föreläsning och jobbade med mitt projekt på skolan. Den bussen skulle ta en sväng förbi centrum (i Holmsund), sen mot mig och sen vidare till Obbola. Men nej. Varför skulle den göra så? Istället för att svänga mot mitt håll, far den istället mot Obbola. Såklart bad jag busschaffören att stanna, varpå jag får kommentaren "Du vet att det här inte är en hållplats va?". Bitch.

Det var ju inte som att det var jag som pratade i telefon typ hela resan, så att jag glömde bort hur jag skulle köra.




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar